Zvolíte-li si naši pohřební službu k zajištění všech náležitostí spojených s pohřbením Vašeho drahého blízkého, budeme se snažit být Vám v těchto těžkých chvílích co nejvíce nápomocni a ulehčit Vám v nelehké životní situaci. Připravili jsme pro Vás seznam náležitostí, které je třeba vzít s sebou do kanceláře naší pohřební služby.
- DOKLADY: pro vyřízení úmrtního listu potřebujeme občanský průkaz zesnulého, rodný list zesnulého, oddací list zesnulého (pokud je ženatý/vdaná) a rodný list objednavatele pohřbu (pokud některý doklad chybí, poradíme Vám jak postupovat dále)
- OBLEČENÍ: pro zesnulého: oblečení vždy dávejte podle svého uvážení a také podle toho, co by si zesnulý přál (boty se většinou nedávají). K oblečení můžete přidat např. rodinou fotografii, růženec, svaté obrázky atd.
- V naší kanceláři či u Vás doma (pokud nemůžete přijet k nám) se společně domluvíme na průběhu smutečního obřadu. Vybereme z naší nabídky rakev, květiny, hudbu, proslov, vhodnou fotografii, parte atd. a probereme další náležitosti např. termín smutečního obřadu, vykopání hrobu, zajištění dechové hudby a další, vše k Vaší maximální spokojenosti. Smuteční oznámení tiskneme zpravidla na počkání. Tedy jakmile dohodneme všechny podrobnosti posledního rozloučení, obdržíte od nás smlouvu o poskytování pohřebních služeb s přesným rozpisem naúčtovaných položek a konečnou cenou včetně DPH a zároveň také již vytištěné parte ve Vámi požadovém počtu kusů. Naší prioritou je, abychom Vám ulehčili v těžké životní situaci a pomohli se všemi náležitostmi tak, abyste se mohli důstojně rozloučit s Vaším blízkým a měli čas truchlit. Provedeme za Vás také potřebné formality na matričním úřadě příslušném místu úmrtí. To znamená, že zde odevzdáme příslušné doklady: občanský průkaz zesnulé/-ho, rodný list zesnulé/-ho, oddací list zesnulé/-ho, popřípadě list o prohlídce zemřelé/-ho, kopii rodného listu vypravitele pohřbu a fakturu za pohřeb. Z matričního úřadu poté obdržte doporučeným dopisem asi do 14 dnů úmrtní list.
- Ke smutečnímu obřadu v obřadní sini ve Znojmě se dostavte cca. 15 min před jeho začátkem, v ostatních obřadních síních v okrese Znojmo či v kostele se čas příchodu stanovuje dle dohody a místních zvyklostí. Pokud si to budete přát a situace to dovolí, můžete se naposledy osobně rozloučit s Vaším drahým zesnulým u otevřené rakve. Poté začne samotný smuteční obřad ať již s knězem či smutečním řečníkem. Na nás je, abychom se postarali o bezproblémový průběh důstojného smutečního rozloučení a zařídili vše, co je k tomu třeba. Naší snahou je, abyste byli s našimi službami co nejvíce spokojeni. Rovněž uvítáme také každou Vaši připomínku. Zasloužíte se tak o stálé zlepšování našich služeb. Vaše slova díků jsou pro nás největší motivací jak naši práci vykonávat stále lépe.
- Žádost o pohřebné dostanete na kontaktním místě státní sociální podpory. Nárok na pohřebné má pouze jednorázově osoba, která vypravila pohřeb nezaopatřenému dítěti, nebo osobě, která byla rodičem nezaopatřeného dítěte, a to za podmínky, že zemřelá osoba měla ke dni úmrtí trvalý pobyt na území ČR. K této žádosti se přikládají: průkaz totožnosti žadatele, rodný list dítěte, případně další doklady prokazující skutečnost, že zesnulá osoba byla rodičem nezaopatřeného dítěte (pro nezaopatřené dítě od školního roku začínajícího v kalendářním roce, v němž dítě dovršilo 15 let: potvrzení o studiu nebo potvrzení o zdravotním stavu nebo potvrzení o neschopnosti soustavně se připravovat na budoucí povolání nebo vykonávat výdělečnou činnost pro nemoc nebo úraz nebo potvrzení o vedení v evidenci úřadu práce pro uchazeče o zaměstnání po skončení povinné školní docházky do 18. roku věku), úmrtní list zesnulé osoby, nebo záznam z matriky o úmrtí osoby, fakturu za vypravení pohřbu, doklad o dnu, měsíci a roce pohřbení, tj. doklad o zpopelnění nebo doklad o pohřbení do hrobu, v případě, že zesnulá osoba byla občanem ČR a ke dni úmrtí v jiném státě EU vykonávala výdělečnou činnost nebo pobírala dávky v nezaměstnanosti nebo starobní důchod nebo byla zdravotně pojištěná, pracovní smlouvu nebo živnostenský list nebo potvrzení o nároku na dávky v nezaměstnanosti nebo rozhodnutí o přiznání důchodu nebo Evropský průkaz zdravotního pojištění platný ke dni úmrtí, v případě, že zesnulá osoba byla občanem jiného státu EU a ke dni úmrtí vykonávala výdělečnou činnost nebo pobírala dávky v nezaměstnanosti nebo starobní důchod nebo byla zdravotně pojištěná, pracovní smlouvu nebo živnostenský list nebo potvrzení o nároku na dávky v nezaměstnanosti nebo rozhodnutí o přiznání důchodu nebo Evropský průkaz zdravotního pojištění platný ke dni vypravení pohřbu, pokud osoba uvedená v části ke dni vypravení pohřbu vykonávala výdělečnou činnost nebo pobírala dávky v nezaměstnanosti nebo starobní důchod nebo byla zdravotně pojištěná, její pracovní smlouvu nebo živnostenský list nebo potvrzení o nároku na dávky v nezaměstnanosti nebo rozhodnutí o přiznání důchodu nebo Evropský průkaz zdravotního pojištění platný ke dni vypravení pohřbu
- Vdovský důchod si vyřídíte na Okresní správě sociálního zabezpečení. Vezměte s sebou: svůj občanský průkaz, svůj a manželův výměr o důchodu, oddací list a úmrtní list manžela. (na poslední doklad budete čekat, důchod Vám ale bude vyměřen zpětně, takže nic nepromeškáte)
- Notářem, který Vám bude přidělen soudem, budete vyzváni asi do 30 dnů ode dne úmrtí (záleží na vytíženosti soudu a příslušného notáře) k pozůstalostnímu řízení. Vezměte si sebou fakturu za pohřeb, doklad o zaplacení pohřbu a všechny doklady o majetku zesnulého.
- Platba za pohřební služby může být uhrazena buď v hotovosti v našich kancelářích, případně kartou nebo převodem na účet. Při vyřízení objednávky obdržíte přesný rozpis účtovaných položek s konečnou cenou. Obvykle se hradí záloha ve výši 100% z předběžného vyúčtování nejpozději den před samotným smutečním obřadem. Případné přiobjednané služby se poté vyúčtují ve faktuře za pohřební služby, kterou vystavujeme v den pohřbu a posíláme ji poštou.
Doufáme, že těchto několik stručných pokynů Vám pomůže zorientovat se ve Vaší nelehké situaci. Jakékoli dotazy Vám ochotně zodpovíme v našich kancelářích.